Jak zmieniły się nasze kryteria, podczas poszukiwania noclegu, w ostatnich latach? Okazuje się, że przed bezpłatnym parkingiem, wyżywieniem czy dostępem do basenu, jest bezprzewodowy dostęp do internetu.
Dostęp do internetu jest jednym z głównych udogodnień wpływających na wybór noclegu, a hotele po raz pierwszy wyprzedziły kwatery prywatne i pensjonaty w rankingu najpopularniejszych obiektów turystycznych.
Wyniki przeprowadzonego przez portal eholiday.pl badania są co najmniej w kilku miejscach zaskakujące. Osoby szukające noclegu najczęściej wybierają hotel, a nie jak w ubiegłych latach kwaterę prywatną lub pensjonat. Dotyczy to zarówno krótkich wyjazdów (dwa-trzy dni), jak i dłuższych (tydzień i więcej). Jest to pierwsze tak wyraźne odwrócenie trendu w preferencjach turystycznych polskich internautów.
5 najczęściej wybierany typów noclegu:
- hotel - 18,78%
- kwatera prywatna - 10,60%
- pensjonat - 8,54%
- ośrodek wypoczynkowy - 8,03%
- agroturystyka - 7,52%
Równie ciekawie prezentują się wyniki w kategorii udogodnień, które mają największy wpływ na decyzje o wyborze noclegu. Najczęściej wymagamy dostępu do Internetu, basenu, parkingu i sauny. Istotne jest także zapewnienie wyżywienia oraz akceptacja zwierząt domowych. Najmniejszy wpływ na decyzje o wyborze miejsca mają: dostęp do prasy codziennej, sejf w pokoju, możliwość skorzystania z ksero i faxu, a także możliwość zlecenia prasowania.
5 najistotniejszych udogodnień jakie mają wpływ na wybór noclegu:
- Internet - 13,69%
- Basen - 12,62%
- Parking - 12,10%
- Wyżywienie - 11,62%
- Sauna - 5,81%
Kryterium ceny jest nadal bardzo ważne, ale z badania wynika, że dla Polaków coraz istotniejsza staje się wygoda i komfort. Przesunięcie w tym kierunku obserwowaliśmy od dłuższego czasu, ale to pierwsze tak wyraźne i widoczne dane. - mówi Mariusz Wojciechowski, Prezes Grupy eholiday.pl.
- Jest to kolejne badanie po tym jakie przeprowadziliśmy z Instytutem Hotelarstwa i miesięcznikiem Hotelarstwo na początku roku, które potwierdza lepszą kondycję naszego rynku hotelarskiego oraz to, że hotelarze są pełni optymizmu co do najbliższej przyszłości - dodaje.
W badaniu przeanalizowano dane z trzech miesięcy, od grudnia 2011 do końca lutego 2012, łącznie ponad 2 miliony 400 tysięcy zapytań i wyszukań w serwisie eholiday.pl.