Pasażerowie KLM mogą odebrać kartę pokładową na swoim telefonie komórkowym.
Ta nowa usługa będzie początkowo oferowana pasażerom 15 codziennych lotów między Amsterdamem a Paryżem, ponieważ jest wspólnym projektem Air France i KLM. Elektroniczna karta pokładowa zawiera wszystkie informacje zawarte w konwencjonalnej karcie pokładowej.
Linie KLM zdają sobie sprawę, że pasażerowie mają mało czasu i chcą mieć swój czas pod kontrolą. Aby skorzystać z tej niekłopotliwej i bezpłatnej usługi pasażer musi po prostu sam dokonać odprawy na swoim mobilnym urządzeniu z dostępem do Internetu (smart phone, PDA lub Blackberry). Po dokonaniu odprawy poprzez witrynę komórkową http://www.klm.com pasażer sam decyduje, czy chce dostać kartę pokładową z bezpiecznym kodem kreskowym jako e-mail, MMS czy SMS. Kod kreskowy jest następnie skanowany przy bramce, ale może być także użyty w stanowisko nadawania bagażu, przy przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa, wejściu do poczekalni i w sklepach wolnocłowych. Tak więc jedynym dokumentem, jaki nadal będzie potrzebny na lotnisku, jest dokument tożsamości
Liniom KLM zależy na podnoszeniu jakości samej podróży. „Nasi klienci coraz bardziej chcą panować nad swoim czasem. Elektroniczna karta pokładowa znakomicie odpowiada na tę potrzebę”, stwierdził Martijn van der Zee, Wiceprezes ds. E-Handlu w Air France KLM. „To nowy krok w kierunku niekłopotliwych podróży bez przestojów. ”
Brak komentarzy. |