Tzw. prawo do opieki przysługuje, gdy opóźnienie lotu wynosi:
- ponad 2 godziny dla rejsów do 1500 km;
- ponad 3 godziny dla rejsów powyżej 1500 km wewnątrz UE lub między 1500 a 3500 km w przypadku rejsów poza UE;
- ponad 4 godziny dla pozostałych rejsów.
Przewoźnik musi ci zapewnić wyżywienie, nocleg w hotelu (gdy musisz czekać w nocy) oraz darmowy transport między hotelem a lotniskiem. Masz też prawo do 2 połączeń telefonicznych.
Gdy lot opóźnia się ponad 5 godz., możesz zrezygnować z podróży i żądać zwrotu kosztu biletu. Masz też prawo do bezpłatnego powrotu tam, skąd zaczynałeś podróż.
Jeśli twój lot został odwołany, możesz domagać się odszkodowania (od 250 do 600 euro w zależności od odległości). Zadośćuczynienie nie przysługuje ci jednak, gdy przewoźnik uprzedził cię o odwołaniu lotu co najmniej 2 tygodnie wcześniej.