Prawie 1,5 tyś. skarg złożyli pasażerowie linii lotniczych w 2008 roku do Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). W większości skargi dotyczyły opóźnień oraz odwołań lotów.
Liczba złożonych skarg jest większa niż w latach ubiegłych. W roku 2006 do ULC wpłynęło 1068 skarg, a rok później 1090. Według ULC wzrost liczby skarg jest spowodowany stale rozwijającym się rynkiem usług przewozów lotniczych na terenie naszego kraju.
Urząd nałożył 107 kar finansowych na przewoźników. Prezes ULC może nałożyć na przewoźników kary pieniężne za naruszenie praw pasażerów w m.in. za brak opieki nad pasażerem, niewypłacalnie odszkodowań, brak informacji o prawach przysługujących pasażerom.
ULC przypomina, że przewoźnicy mają obowiązek zapewnienia swoim pasażerom posiłków i napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania na lot, umożliwienia bez opłat dwóch rozmów telefonicznych oraz dokonania przesyłek mailowych lub faksowych, a także - jeżeli zachodzi potrzeba - noclegu i transportu do i z miejsca zakwaterowania. Pasażer ma także prawo do rezygnacji z lotu i otrzymania należności za niewykorzystany bilet.
Brak komentarzy. |