Wielka Brytania - Devon - relacja z wakacji

Zdjecie - Wielka Brytania - Devon

Na początku maja, korzystając z dłuższego weekendu wybraliśmy się do południowo-zachodniej Anglii, a mianowicie do hrabstwa Devon. Devon położone jest miedzy Kornwalią, a Somerset i jest jedynym hrabstwem, którego południe przylega do Kanału La Manche, zaś północ do Oceanu Atlantyckiego.

My skierowaliśmy się do południowego Devon nad tak zwaną „riwierę angielską”. W skład tej riwiery, zwanej Torbay wchodzą trzy miasteczka: Torquay, Paignton oraz Brixham. Trójmiasteczko to położone jest nad zatoka Tor, do której znad Oceanu Atlantyckiego dociera ciepły prąd Golfstrom, dzięki któremu klimat jest tu prawie jak na południu Europy.

Następnie malowniczym wybrzeżem skierowaliśmy się do Dartmouth. Miasteczko położone jest wzdłuż portu, a ciekawostką jest wodny rynek otoczony kamienicami z epoki Elżbietańskiej. Spacerując po promenadzie naszą uwagę zwróciły rodziny łowiące na nitkę, czy żyłkę kraby.

Przy ujściu rzeki Dart do Kanału La Manche znajduje się zamek Dortmouth. Niewielka twierdza zachowała się w bardzo dobrym stanie, a uroku dodaje jej malownicze położenie. Na drugim brzegu znajduje się podobna twierdza.

Wybrzeżem wyruszyliśmy dalej w kierunku Hope Cove, po drodze zatrzymaliśmy się w Salcombe i po prostu aż trudno było nam uwierzyć, że jesteśmy w Anglii. Jest to bardzo urokliwe miejsce i te piękne, ukryte pomiędzy klifami zatoczki i plaże.

Na koniec naszej wycieczki dotarliśmy do malej, ale bardzo urokliwej wioski Hope Cove. Znajdują się tu dwie plaże, które oddziela przylądek Bolt Tail. Wioska znana była przede wszystkim z przemytu i plądrowania statków.

Krótko mówiąc odkryliśmy kolejny piękny zakątek Wielkiej Brytanii. Pogoda dopisała chociaż rankiem angielska mgła dała się we znaki, momentami ukrywając przepiękne widoki. Wszystkim, którzy będą w okolicy gorąco polecamy.