Tajlandia - Koh Mak - relacja z wakacji

Zdjecie - Tajlandia - Koh Mak

Koh Mak - następna wyspa, na którą popłynęliśmy - to malutka wyspa z kilkoma hotelikami i jedna szutrowa drogą, z przepiękną białą plażą, którą obrastają kokosowe palmy o cudnych pióropuszach. Ta nadal mało znana mała wysepka jest przykładem oazy spokoju.

Na wyspie niewiele jest atrakcji poza piękną przyrodą i czystą wodą w morzu. Zaraz po przyjeździe, jeszcze na pomoście przywitał nas z okrzykiem i uśmiechem, wołając do nas po imieniu, recepcjonista z hotelu Koh Mak Resort. Bez sprawdzania paszportów, co było dla nas szokiem, zabrał nam plecaki i zaprowadził do naszych domków na plaży. Żeby nie tracić czasu wzięliśmy skutery i tu szok - 160 Bat za godzinę - ale co zrobić jak nie było konkurencji (dodam, że nocleg był prawie w tej samej cenie) i pojechaliśmy zwiedzić wyspę.

Piękne piaszczyste plaże i kryształowo czysta woda są powodami, dla których Ko Mak coraz częściej znajduje się w rankingach na najpiękniejsze plaże świata - mogliśmy to potwierdzić. Głąb wyspy to gaje kokosowe i plantacje ananasów, kilka chatek na palach i może trzy sklepiki... ale czego więcej potrzeba.

Na wyspy najlepiej płynąć łodziami. Speed Boady wypływają z kilku miejsc na Koh Chang - nie ma problemu ze znalezieniem miejsca ich odpływu. Cena to 900 Bat na Koh Kood, potem z Koh Kood na Koh Mak 300 Bat i z Koh Mak na Koh Chang 400 Bat. Taka cena jest według cennika, warto jednak się targować. Rezerwacje lepiej zrobić dzień wcześniej, bo może się okazać, że na łodzi nie ma miejsca. Zabierają bezpośrednio z hotelu. Droga na Koh Kood to około 1,5 godziny szybkiej jazdy z kilkoma przystankami przy małych wyspach w zależności od tego, na jakiej wyspie wysiadają turyści.

Ceny na Koh Mak pobijają na głowę ceny na innych wyspach. Za kolację zapłaciliśmy więcej niż w hotelowej restauracji w Bangkoku - cóż - brak konkurencji. Za piwo Chang płaciliśmy po 180 Bat, a pic się chciało. Dla porównania, to samo piwo w sklepie na Koh Chang 40 Bat, a w knajpce 60 Bat. Jedynie ceny Pina Colady - mojej ulubionej - nie różniły się - 190 Bat.