Australia - Wycieczki weekendowe - relacja z wakacji

Zdjecie - Australia - Wycieczki weekendowe

W okolicach Adelaidy - stolicy stanu Południowa Australia - jest wiele interesujących miejsc do zobaczenia. Stare miasteczka, kopalnie, piękne zatoki, góry (właściwie wzgórza), jeziora i rejony winnicze z setkami malowniczych winnic i winiarni. W miarę możliwości i wolnego czasu oraz w zależności od pogody często wybieramy się na całodniowe wycieczki lub kilkudniowe wyprawy.

W lutym 2008 roku zrobiliśmy sobie całodniową wycieczkę do starego, urokliwego miasteczka Strathalbyn i na objazd jego okolic.

Odwiedziliśmy ciekawe sklepy - muzea z antykami, których jest tam ponad dziesięć, zjedliśmy wspaniały obiad w starym XIX-wiecznym pubie (wcale niedrogo, ogromne porcje i b. smacznie), kupiliśmy fajne ozdoby do domu w miejscowych sklepikach. Objeździliśmy lokalne winnice (podegustowaliśmy i kupiliśmy trochę wina), farmę produkującą chrzan i ćwikłę (głównie dla Polaków i Niemców), zrobiliśmy sobie piknik i, po przepłynięciu promem przez Murray River, zwiedziliśmy inne miasteczko - Tailem Bend.

Innym razem pojechaliśmy do Barrosa Valley - największego rejonu winniczego kolo Adelaide. Spędziliśmy dzień na jeżdżeniu od winnicy do winnicy i degustacji wina, zjedliśmy obiad w wiejskim pubie a potem zrobiliśmy sobie fajny piknik nad jeziorem.

Wyjechaliśmy tez na dwa dni do Milang - starego miasteczka nad jeziorem Alexandrina. Zatrzymaliśmy się wraz ze znajomymi w domkach kempingowych. Głównym celem wypadu był wypoczynek ale poszwędaliśmy się też po okolicy, odwiedziliśmy starą stację kolejową - muzeum i nałapaliśmy sporo karpi i okoni w jeziorze.

Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji w Australii:

W samej Adelaidzie i okolicach jest sporo do zwiedzania i zobaczenia. Jak ktoś będzie w Australii to polecamy :)

Strathalbyn to malownicze miasteczko położone 60 km od Adelaidy, założone w 1839 roku i liczące ok. 4 tysiące mieszkańców.

Milang to liczące 2 tysiące mieszkańców miasteczko położone nad jeziorem Alexandrina, 80 km od Adelajdy, a założone w 1853 roku . W XIX-tym wieku miejscowość była ważnym portem do którego zawijały statki rzeczne z Murray Riwer (rzeka wpada do jeziora) oraz ważnym węzłem kolejowym. Dziś o dawnej świetności tego miejsca świadczą tylko stare dźwigi portowe na molo, sypiące się stare magazyny w mieście oraz stacja - muzeum. Linia kolejowa została rozebrana pod koniec lat 70-tych XX-go wieku.

Tailem Bend to miasteczko położone nad rzeka Murray River, ok. 100 km od Adelaidy. Założone w 1887 roku i liczące 1.500 mieszkańców posiada przeprawę promową przez rzekę i przebiega przez nie droga międzystanowa z Adelaidy do Melbourne - Princess Highway. Niedaleko zaczynają się też największe wydmy na świecie - Coorong.

Australia, to najmłodszy kraj winiarski, który błyskawicznie wywalczył sobie ważną pozycję na światowych rynkach, którego tempo rozwoju przekracza wszelkie, najbardziej nawet optymistyczne założenia. Najważniejsze uprawiane w Australii szczepy białe to: chardonnay, sauvignon, riesling, colombard, muscat, gewurztraminer i semillon. Wśród odmian czerwonych wymienić trzeba przede wszystkim syrah, nazywany tutaj shiraz oraz cabernet sauvignon, merlot, grenache, pinot noir i mourvedre, zwane w Australii mataro. Obecnie winorośl uprawia się w całej niemal Australii. Najważniejsze obszary winiarskie znajdują się w Południowej Australii z regionami: Barossa, Eden, Clare, Adelaide, Coonawarra, Padthaway, McLaren, Langhorne i Riverland.