Tajlandia - Laguny Morza Andamańskiego - relacja z wakacji

Zdjecie - Tajlandia - Laguny Morza Andamańskiego

Podczas naszych wakacji na Wyspie Phuket w 2006 roku popłynęliśmy, m. in. na wspaniałą całodniową wycieczkę na Laguny Morza Andamańskiego w zatoce Phan-nga Bay. Plan wycieczki obejmował transport klimatyzowanym vanem z hotelu do portu, przepłynięcie barka do czekającego na nas statku, wspaniały rejs statkiem do pięknych wysp.

Na wyspach mięliśmy postoje w trzech różnych miejscach, gdzie załoga spuszczała na wodę kajaki. Kajakami przepływaliśmy, poprzez ciasne i dostępne tylko podczas odpływu jaskinie, do pięknych lagun wewnątrz wysp. Nie da się opisać niesamowitego piękna i niepowtarzalnej atmosfery tych miejsc. Czuliśmy się jak w innym świecie. Inne zapachy, odgłosy, przyroda i klimat. Na każdym postoju spędzaliśmy sporo czasu i oprócz zwiedzania lagun mogliśmy popływać w ciepłym morzu.

Niektóre wycieczki kajakami były nieco dłuższe i przepływaliśmy od wyspy do wyspy. W czasie wycieczki mieliśmy dwa posiłki na statku: lunch i wspaniałą kolację (szwedzki stół). Jedzenie było świeże i gotowane na statku w czasie rejsu. Owoce oraz zimne i gorące napoje były wliczone, tak jak posiłki, w koszt wycieczki i dostępne cały czas. Piwo na statku kosztowało ok. 50-60 bahtow. Kolacje jedliśmy pośród pięknych wysp podziwiając spektakularny zachód słońca. Niezapomniane przeżycia!

Łącznie spędziliśmy ok. 12 godzin na wodzie. Podczas powrotu w ciemnościach załoga statku zabawiała nas dowcipami i różnymi występami. Dodatkową przygodę przeżyliśmy na samym końcu podróży, w porcie, gdy barka na którą przesiedli się turyści z kilku statków, osiadła na podwodnych palach i musieliśmy wszyscy przejść na jedna stronę barki żeby ja odblokować. Na koniec van zabrał nas do hotelu.

Wycieczkę odbyliśmy statkiem firmy Andaman Sea Kayak. Gorąco polecamy. Plan wycieczki, jedzenie, statek i obsługa pierwsza klasa! Koszt wycieczki to (o ile dobrze pamiętam) 1800 albo 1900 bahtow na osobę. Jeśli wykupicie w hotelu - będzie znacznie drożej.

Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji w Tajlandii:

Warto wybrać się na wycieczkę po Morzu Andamańskim. Biura podróży na wyspie Phuket oferują liczne pół- i całodniowe wycieczki, takie jak do wysp Phi Phi, do Krabi, na laguny, do wyspy Bond Island, na rafy koralowe i wiele innych w różnych kombinacjach i konfiguracjach. Morze Andamańskie oferuje tak wiele atrakcji i pięknych widoków, że nie sposób się nudzić i nie sposób się nim nie zachwycić. Gorąco polecamy wszystkim odwiedzającym Tajlandię lub Malezję.

Morze Andamańskie to półzamknięte morze w części północno-wschodniej Oceanu Indyjskiego, pomiędzy Półwyspem Indochińskim a archipelagiem wysp: Nikobary, Andamany i Sumatrą. Łączy się z Zatoką Bengalską od strony zachodniej poprzez wiele cieśnin, m.in.: Kanał Dziesiątego Stopnia, Dunkan, Nikobarską, Preparis południową i północną oraz Kokosową.

Powierzchnia blisko 602 tys. km2, średnia głębokość 1043 m, maksymalna głębokość 4507 m (Rów Andamański). Posiada liczne zatoki, wśród nich największą jest Martaban.

Morze Andamańskie jest morzem bardzo ciepłym. Temperatura wód powierzchniowych wynosi 26-29 °C, do 30 °C., a jego nierównomierność spowodowana jest opadami monsunowymi. Pływy dochodzą do 7,2 m (w zatoce Martaban).

Na morzu są obfite łowiska tuńczyków. Do Morza Andamańskiego uchodzą rzeki: Irawadi oraz Saluin. Główne porty to: Rangun, Penang, Phuket i Belawan.

Morze Andamańskie słynie z licznych pięknych wysp. Niektóre z nich posiadają we wnętrzu urokliwe laguny do których można dostać się poprzez jaskinie często zalewane podczas przypływu. Na Morzu Andamańskim, szczególnie pomiędzy wyspą Phuket a stałym lądem (prowincja Krabi) występują liczne i piękne rafy koralowe z niezmiernie ciekawa fauna i flora.